22,14 kr
17,71 kr
83,10 kr
66,47 kr
Nedan hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att handla i vår butik.
Klicka på den fråga som intresserar dig:
- 1. Hur kontrollerar jag att produkterna är tillgängliga?
- 2. Hur kontrollerar jag statusen på en beställning?
- 3. Hur länge måste jag vänta på paketet?
- 4. Vilka leveransformer finns tillgängliga?
- 5. Hur mycket betalar jag för frakt?
- 6. Hur betalar jag min beställning?
- 7. Kan jag hämta min beställning personligen?
- 8. Vad är rabattkuponger?
- 9. Hur ser önskelistan ut?
- 10. Kan jag få en momsfaktura?
- 11. Hur ändrar jag min beställning?
- 12. Jag gjorde fel beställning. Hur kan jag avbryta den?
- 13. Har de produkter som säljs en garanti?
- 14. Jag har ett problem med en produkt som jag har beställt. Vad händer nu?
- 15. Kan jag returnera den produkt jag köpt?
1. Hur kontrollerar jag att produkterna är tillgängliga?
Varje produkt har information om att den finns tillgänglig i butiken:
- Slutsålt - för närvarande finns 0 artiklar i lager; Om du är mycket intresserad av den här produkten, låt oss veta det via e-post: info@e-altamira.se eller per telefon: +48 605 999 036 +48 724 999 949
- I lager (lågt lager) - de sista exemplaren av en viss produkt, så skynda dig med ditt köp!
- I lager (genomsnittlig kvantitet) - vi har minst ett dussin exemplar
- I lager (stor kvantitet) - vi har tillräckligt med produkter i lager för att hantera flera beställningar
- Tillgänglig på begäran - vi kan skaffa den här produkten specifikt för dig - kontakta oss via e-post: info@e-altamira.se eller per telefon: +48 605 999 036 +48 724 999 949
- Beräknad leverans - produkten kommer snart att vara tillgänglig
- Återkallad från erbjudandet - produkten är inte längre tillgänglig i vårt butikserbjudande
2. Hur kontrollerar jag statusen på en beställning?
Vi skickar information om hur din beställning fortskrider till din e-postadress. När du loggar in på ditt konto har du dessutom tillgång till all information om dina pågående och redan genomförda beställningar: Status, innehåll, adresser osv.
3. Hur länge måste jag vänta på paketet?
Omedelbart efter att du har gjort din beställning får du en orderbekräftelse via e-post. Vi kommer att hålla dig informerad om våra framsteg.
Datum för mottagande av paketet = datum för förberedelse för avsändning + leveranstid.
Leveransdatumet beror på tillgången på produkterna och den valda betalningsmetoden. Betalningar som görs med banköverföring tar längst tid att skicka, eftersom vi väntar på att betalningen ska krediteras innan vi skickar. Andra betalningsmetoder bokförs omedelbart.
» Detaljerad beskrivning av hur beställningen genomförs.
4. Vilka leveransformer finns tillgängliga?
Snabbast och säkrast: kurirföretag - Leveranserna utförs av ett professionellt kurirföretag, Dachser Intelligent Logistics och General Logistics Systems - GLS. Att välja en kurir innebär bekvämlighet och en garanti för att din beställning levereras i tid och till ett överkomligt pris. Du får också en länk till en sida på din e-postadress där du kontinuerligt kan kontrollera var din försändelse befinner sig.
Beroende på de beställda produkternas mängd och vikt, den valda betalningsmetoden och dina egna preferenser kan du välja den fraktmetod som passar dina behov.
» En detaljerad beskrivning av leveransformerna.
5. Hur mycket betalar jag för frakt?
Fraktkostnaderna varierar beroende på vald betalningsmetod och fraktmetod. En tabell över metoder och priser finns på sidan Leveranspriser. Länk nedan.
» Detaljerad prislista för leverans
6. Hur betalar jag min beställning?
Beroende på ordervärdet, den valda fraktmetoden och dina egna preferenser kan du välja en av följande betalningsmetoder:
- Banköverföring,
- Elektronisk betalning (banköverföring online).
» En detaljerad beskrivning av betalningsmetoderna.
7. Kan jag hämta min beställning personligen?
Du kan inte hämta din beställning från din personliga upphämtningsplats. Det här alternativet är för närvarande inte tillgängligt. Om du vill ha mer information om detta kan du kontakta oss på något av våra telefonnummer eller via e-post.
8. Vad är rabattkuponger?
I många kampanjer erbjuder vi rabattkuponger till våra kunder. De har formen av koder som måste skrivas in i det motsvarande markerade fältet i varukorgen. Detta omvandlar det belopp som ska betalas med hänsyn till rabatten.
Kom ihåg att de flesta rabattkoder har ett utgångsdatum. Efter att koden har löpt ut är den inte längre aktiv - den leder inte till att en specifik rabatt beviljas.
9. Hur ser önskelistan ut?
På önskelistan kan du lägga till produkter som du funderar på att köpa. Endast inloggade användare har tillgång till denna funktion.
Om du tvekar att köpa en viss produkt och du har ett konto i vår butik, logga in och lägg till produkten på din önskelista. Produkterna på din önskelista sparas för dig. Nästa gång du loggar in i butiken hittar du alla produkter som du har sparat på din önskelista. Du kan återvända till dem när som helst, lägga dem i din varukorg eller ta bort dem från din önskelista.
10. Kan jag få en momsfaktura?
Ja, du kan få en faktura med moms för produkter som du köpt i vår butik. För att göra detta väljer du alternativet "Företag" i formuläret med dina uppgifter när du beställer och anger fakturauppgifterna. Uppgifter om att du vill få en momsfaktura ska anges i anteckningarna (avsnittet "Ytterligare information"). Om leveransadressen skiljer sig från fakturadata aktiverar du alternativet "Annan leveransadress" i formuläret och anger den adress som beställningen ska skickas till.
Datumet för utfärdande av momsfakturan är det datum då din beställning skickas. Detta datum kan inte ändras.
11. Hur ändrar jag min beställning?
Du kan bara ändra din beställning tills den är betald. Det är inte längre möjligt att göra en ändring när beställningen skickas till den angivna adressen. Om du vill ändra din beställning (adressändring, tillägg av en produkt till beställningen, ändring av betalnings- eller leveransmetod) ska du kontakta oss så snart som möjligt - helst per telefon: +48 605 999 036 +48 724 999 949.
12. Jag gjorde fel beställning. Hur kan jag avbryta den?
Du kan bara ändra din beställning så länge den inte har skickats. Vid tidpunkten för avsändningen till den angivna adressen är det inte längre möjligt att ändra.
Om du vill ändra din beställning (adressändring, tillägg av en produkt till beställningen, ändring av betalnings- eller leveransmetod), vänligen kontakta oss så snart som möjligt - helst per telefon: +48 605 999 036 +48 724 999 949.
13. Har de produkter som säljs en garanti?
Ja, de produkter som erbjuds i vår butik har en 1-årig tillverkargaranti som gäller i Polen. Information om garantitiden finns i produktbeskrivningen och på tillverkarens webbplats. Det är viktigt att du behåller inköpsbeviset (kvitto eller faktura) och originalförpackningen tills garantiperioden löper ut. Detta är grunden för att lämna in ett krav.
» Villkor för garanti och service
14. Jag har ett problem med en produkt som jag har beställt. Vad händer nu?
Innan du tar emot paketet ska du alltid kontrollera att det inte har några transportskador. Om förpackningen visar yttre synliga skador rekommenderar vi att du vägrar att ta emot paketet och sedan ringer oss på följande adress +48 605 999 036 +48 724 999 949 att kontakta.
Om du vill göra en reklamation, se till att du vet om produkten ska annonseras i vår butik eller av tillverkaren. Du hittar information om detta i garantikortet och i produktbeskrivningen på vår webbplats eller på tillverkarens webbplats.
» Detaljerat förfarande för klagomål.
15. Kan jag returnera den produkt jag köpt?
Ja, enligt lagen av den 2 mars 2000 kan du returnera varor som du har köpt i webbutiken inom 10 dagar från det att du har mottagit beställningen utan att ange några skäl. Varorna får dock inte visa några tecken på användning, får inte vara skadade och måste vara i originalförpackningen med allt innehåll.